nedelja, 6. november 2011

Zvučni zid

Zadnjič sem brala knjigo z naslovom Zvučni zid. Gre za zbirko kolumn, ki so pred leti izhajali v eni hrvaški reviji. Pisali so jih hrvaški glasbeniki, novinarji, pisatelji, pisateljice ipd., skupna tema pa je bila glasba. Knjiga je razdeljena na 3 ali 4 dele, spomnim se pa samo prvega, v katerem so pisali o svojih prvih srečanjih z glasbo, posebno rockom, in zadnjega dela, kjer sta objavljeni dva teksta, ki se dogajata v prihodnosti. Eden od njiju se odvija leta 2025, tik pred tiskovno konferenco, ki jo bi imel (ne vem, kateri čas naj uporabim, pretekli pogojni predprihodnjik?) Đoni Štulić, legendarni frontmen skupine Azra, pred njihovim dolgo pričakovanim kombek koncertom. Ne bom zej razlagala vse zgodovine, če koga zanima, naj se posvetuje z jutubom ali guglom. Tale kombek koncert se, kakor stvari trenutno stojijo, verjetno nikoli ne bo zgodil in pisanje ter govorjenje o tem torej sodi v sfero znanstvene fantastike.
Avtor tega besedila, imena se zej ne spomnim, piše med drugim tudi, da se bo sodišče v Haagu, tisto za vojne zločine na področju bivše jugoslavije, čez par let spremenilo v sodišče za kršitev avtorskih pravic. V Ševeningenu sta se tako znašla tudi Jasenko Houra iz Prljavog kazališta in Goran Bregović (ena madžarska rok skupina ga je prijavila, ne me spraševat o podrobnostih).
Ena mojih najljubših pesmi skupine Prljavo kazalište je Brane srušit ću sve. In kar precejšen šok sem doživela, ko sem izvedela, da v resnici ni original njihova, ampak je priredba (oz. plagiat, »strokovnjaki« si niso še enotni) pesmi ene avstralske skupine, Chocolate starfish. Nekaj časa je sploh slišat nisem mogla. Samo ... lebat ga, pesem je predobra in me spravlja v boljše razpoloženje. Evo, ta čas, ko tole pišem, si jo vrtim.
Čisto sem se pocepala tudi na zgodbo o punk koncertu v Reki, mislim, da nekje v začetku osemdesetih, ki je trajal od osmih do desetih zvečer, nastopile naj bi tri skupine, ampak med nastopom prve in tretje je za nekaj časa zmanjkalo elektrike in iz tega je nastala legenda o skrivnostni in strašno subverzivni ti. »tretji skupini«. 
Razmišljam, da bi si jo kupila. Berem pa, da je izšel že drugi del, Zvučni zid II. Komaj čakam!

Ni komentarjev:

Objavite komentar